













- Remgeleidingsboutdraad reparatie in wiellagerhuis
- Voor onder andere VAG: Audi, Skoda, Seat en Volkswagen
- stappenboor en boormal meegeleverd
- schroefdraadhulzen 10 stuks
Stel een vraag
Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.
Productomschrijving
draadreparatieset voor de remklauw - remzuiger draad reparatie set - schroefdraad reparatie autorem (AUTM-05535).
Een 17-delige remklauw draadreparatieset voor remgeleiderbouten van Trailer and Tools ontworpen voor VAG Group. Geweldige en effectieve methode om remklauwdraden in het wiellagerhuis te vervangen met M12 x 1,5 mm-inzetstukken. Getrapte boor maakt overdimensionering van het gat mogelijk, waardoor het inzetstuk kan worden aangebracht. Geleverd in kunststof koffer.
Bij het demonteren van de stalen pasbouten wordt het originele gietstalen binnenschroefdraad vaak beschadigd. Dit kan ook gebeuren door roestvoriming/ oxidatie, hoge verhitting en of strooizout.Deze schroefdraden kunt u niet repareren met een helicoil vanwege het uitzetten en krimpen van de RVS coils, een helicoil reparatie is op deze plek zelfs gevaarlijk. Daarom deze draadbussen die hier wel uitermate geschikt voor zijn en past op de meeste Volkswagen, Audi groep, VAG auto's en op Opel, Vauxhall, Fords Met titanium gecoate, zelf centrerende boor voor het opschonen van de draad 1 spacer om een perfecte spacing van de nieuwe schroefdraad te garanderen Speciale overmaat tap 10 speciale gehard stalen schroefdraadbussen (sterker dan de originele schroefdraad)
Inhoud:
- 1 Speciale linkse stappenboor met dubbel blad, totale lengte 110,5 mm diameter 15,1 mm, diameter voorkant 10,7 mm tot 12,3 mm Lengte van de zak
- 1 Hand tap M12 x 1.5 mm
- 2 ringen; Buitendiameter: 25,8 mm; Binnendiameter: 12,2 mm
- 1 Boormal (voertuigspecifiek) zie ook de merken en modellen zoals hieronder benoemd.
- 10 hoogbelastbare tot 220NM Helicoils draadbussen M12 x 1.5 mm inclusief koperen ringen. ( de draadbussen hebben een totale hoogte: 12 mm, buitendiameter 19 mm, markering op 9,8 mm Hoogte met 15,3 mm buitendiameter)
Geschikt voor onder andere de merken en modellen:
- VAG: Audi, Skoda, Seat en Volkswagen
- VW Bora, Passat, Polo, A3 (Type 8L)
- Skoda Octavia
- Seat Leon
- Ford focus, C-max
- Opel Astra G
- En nog vele andere auto's en types
Het probleem met de los komende schroefdraden komt veel voor bij:
- Volkswagen Golf IV en Beetle
- Seat Exeo
- Ford Focus / C-Max
- Opel Astra-G
Wat is het probleem bij de draad van remgeleiderbouten, en waarom is deze set nodig?
De remgeleiderbouten zorgen ervoor dat de remklauw soepel kan bewegen en de remblokken gelijkmatig op de remschijf drukken. Deze bouten worden in het zachte aluminium of gietijzeren huis van de remklauw geschroefd. Door overmatige kracht, roest of slijtage kan het schroefdraad van het huis beschadigd raken, waardoor de bout niet meer goed vastgezet kan worden. Dit is een gevaarlijke situatie die de remwerking kan beïnvloeden.Hoe werkt de draad reparatieset van remgeleidebouten?
De set is een compleet systeem dat je stap voor stap helpt bij de reparatie:- Uitboren: Eerst boor je met een speciale boor uit de set het beschadigde schroefdraad uit.
- Tappen: Vervolgens gebruik je een tap uit de set om een nieuw, iets groter schroefdraad te snijden in het boorgat. Dit nieuwe schroefdraad is de voorbereiding voor de draadinzet.
- Draadinzet: Je schroeft een nieuwe, stalen schroefdraadinzet (ook wel bekend als een draadbus of insert) in het nieuwe gat. Deze insert heeft de oorspronkelijke maat van het remgeleiderboutje aan de binnenkant.
- Monteren: De remgeleiderbout kan nu weer in het sterke, stalen schroefdraad worden vastgezet.
Wat zit er in een 17-delige draad reparatieset?
Een 17-delige set is zeer compleet en bevat doorgaans alles wat je nodig hebt:- Verschillende boren om het oude schroefdraad te verwijderen.
- Tappen om het nieuwe schroefdraad te snijden.
- Een grote voorraad aan draadinzetten in de juiste maat.
- Inbouwgereedschap om de inserts te monteren.
Hoe reviseer ik een remklauw?

Reviseren begint met het demonteren en grondig reinigen van de remklauw. De remklauw wordt geheel gedemonteerd, gestraald, gehoond en nagekeken op gebreken, tevens worden de zuigers gepolijst en gecontroleerd. De remklauw wordt vervolgens met nieuwe OE-kwaliteit onderdelen weer gemonteerd.
Hoe ontlucht je een remklauw?
Sluit een ontluchtingsslang op de eerste remklauw aan en draai de nippel los. Trap het rempedaal langzaam, volledig en krachtig in en ga door tot de remvloeistof visueel (in de ontluchtingsslang) schoon en vrij van luchtbellen is. Trap het rempedaal volledig in en zet de ontluchtingsnippel vast.
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen